Första Vorsteh-kullen på kennel Gamekeeper’s!

Igår kväll födde Stenbitens A Carmenzita 1 hane och 5 tikar. Kullen verkar jämn och samtliga är pigga. Känns fantastiskt spännande med en kull vorstehvalpar! En av dem skall stanna här på Ljunglid. Har ärligt talat svårt att bestämma mig för om jag skall behålla hane eller tik. Beroende på mitt val finns eventuellt en valp kvar att tinga.

20130416-210141.jpg

Detta inlägg publicerades i Nyheter, Valpkull, Vorsteh. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Första Vorsteh-kullen på kennel Gamekeeper’s!

  1. jaktliv skriver:

    Vad roligt! Känner igen den pirriga förväntan man har! Jag väljer i regel hane för jag tycker helt enkelt att jag samarbetar bättre med dem. Och så ska de inte passa på att löpa just när man anmält sig till något prov eller tävling =)

Lämna en kommentar